środa, 3 lutego 2010

Krótka historia o tym jak wkręciłem się w muze Portico Quartet...

Przeglądając muzyczne portale natrafiłem na kilka interesujących informacji. 6 lutego w bytomskim Fantomie zagra Hint. 14 lutego z kolei Little Dragon w katowickiej Hipnozie. Zdecydowałem, że wybiorę się z moją Kasią na ten drugi koncert. Już miałem zamykać otworzone przeze mnie stronki, kiedy to wpadł mi w oko news o koncercie w Hipnozie modern jazzowego kwartetu z Londynu. Pomyślałem sobie, że nie może być to byle jaki zespół. Sprawdziłem temat. Okazało się, iż trafiłem na genialną ekipę. Portico Quartet przywróciło mi nadzieję na nadejście lepszych czasów dla modern/nu jazzu. Przez kilka lat mało się działo w tym konkretnie gatunku więc troszeczkę zapomniałem jaką przyjemność sprawiało mi słuchanie tego typu muzy. Nie chcę porównywać tego zespołu do Cinematic Orchestry, chociaż można sie spotkać z takimi opiniami. Dla mnie przede wszystkim istotny jest fakt samego podejścia tych czterech chłopaków do tego co robią. Tworzenie z pasją, pełne oddanie muzyce,zastosowanie nietuzinkowego instrumentarium, itp. To wszystko sprawiło, że już od pierwszych dźwięków zostałem zahipnotyzowany. Z tego transu prędko nie wyjdę. Dodatkowo, nietypowe brzmienie tego kolektywu kojarzy mi się z jednej strony z lekkością i delikatnością, a z drugiej z mega powerem i energią. To ciekawe połączenie:D. Polecam muzykę Portico Quartet bez chwili zawachania:D Enjoy!

Najgorsze jest to, że nie wiem na który kawałek sie zdecydować. Wszystkie są zajebiste:)



2 komentarze:

  1. niezły skład:) Jako fanka cinematica jednak pokusiłabym sie o pewne porownanie...mysle ze portico poniekad inspirowalo sie muza orchestry:) Warto jednak nadmienic, ze ich muza ma specyficzny klimat i jest znacznie bardziej zywiolowa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno w jakiś sposób inspirowali się muzą Cinematica. Wolę jednak nie stosować tego typu porównań. Portico ma swój styl i dzięki temu zdobywa tak szybko popularność. Nie zapominając rzecz jasna o muzie, którą robi:D Jest zajebista!!!;)

    OdpowiedzUsuń